Bez glutenu w Jastrzębiej Górze

Witam Was po długiej przerwie nieobecności na blogu :) 


Dla przypomnienia oraz dla nowych czytelników... bloga założyłam w 2017 r., kilka miesięcy po tym jak zaczęłam stosować dietę bezglutenową. Byłam jedną z pierwszych osób, które zaczęły pisać nieco więcej na temat diety. Obecnie na diecie jestem już ponad 5 lat. Od ok 2 lat zaprzestałam udzielać się na tej stronie. Natomiast staram się być aktywna w pozostałych social mediach bloga takich jak Facebook, Instagram i raz na jakiś czas podzielić się z Wami jakimiś bezglutenowymi inspiracjami. 

Na social mediach otrzymuje od Was mnóstwo zapytań odnośnie diety, co wskazuje na to, że temat ten budzi cały czas duże zainteresowanie i większość z Was nadal potrzebuje w tym obszarze wskazówek. 

Z racji na środek okresu urlopowego postanowiłam podzielić się z Wami sprawdzonymi przeze mnie hotelami oraz restauracjami w Polsce, w których znajdziecie dania/menu bez glutenu. Mam nadzieję, że te wpisy dadzą Wam odpowiedź na te najbardziej nurtujące pytania, tym bardziej że dla mnie dieta to zdecydowanie normalny i stały element życia z którym czuję się bardzo dobrze :)

Na początku zacznijmy więc od Jastrzębiej Góry - miejsca, które stosunkowo często wybierane jest na lokalizację urlopowo - wakacyjną nad polskim morzem.

Co do rekomendowanego miejsca noclegu korzystałam z usług apartamentu:

Sea Power Residence - miejsce wybrałam dość przypadkowo, zależało mi na noclegu blisko centrum i stosunkowo niedalekiej odległości do plaży (550 m). Niestety w całym budynku nie ma restauracji - dlatego w przypadku korzystania z usług gastronomicznych konieczne jest udanie się do restauracji zewnętrznych. Każdy z apartamentów natomiast zawiera aneks kuchenny, dlatego dla osób które wolą przygotowywać sobie samodzielnie posiłki gluten free będzie to miejsce godne polecenia.

Co do restauracji... Mam 2 ulubione:

1. Pizzeria Promenada  - nie jest to certyfikowany lokal. Natomiast obsługa jest uświadomiona. Szczególnie polecam dania obiadowe z łososiem :)


Jedyne zdjęcia, która znalazłam w rolce aparatu :)


2. Restauracja Papaj  - podobna sytuacja jak wyżej, certyfikatu nie znajdziecie, aczkolwiek obsługa rozumie czym jest dieta bezglutenowa. Rekomenduję wszelkiego rodzaju ryby z warzywami :)



Mam nadzieję, że te kilka poleceń sprawi iż Wasze pobyty w Jastrzębiej Górze będą jeszcze przyjemniejsze. Pamiętajcie również, że praktycznie w każdej hotelowej restauracji powyżej 4 gwiazdek -  powinniście otrzymać coś bezglutenowego - czym wyższy standard hotelu tym przestrzeganie kwestii związanych z alergenami jest bardziej dopilnowane.

Jeżeli traficie na restauracje gdzie karta menu jest nieczytelna - nie ma wyszczególnionych alergenów - nie bójcie się pytać. Uważam, że każdy profesjonalny kucharz wie, czym jest gluten i powinien potrafić przygotować danie - nawet, jeżeli będzie wymagało zamiany składników! :)

W najbliższym czasie planuję wziąć na tapetę Karpacz, Sopot oraz Łódź.


A Ty jakie sprawdzone miejsca polecisz w Jastrzębiej Górze?



Jeśli spodobał Ci się mój wpis, zachęcam do obserwacji bloga w pozostałych social mediach:

1 komentarz:

Dziękuję za komentarz. Jednocześnie przypominam, iż wypowiadając się na blogu zgodnie z RODO zgadzasz się na przetwarzanie własnych danych osobowych. Więcej na ten temat przeczytasz w zakładce: Polityka Prywatności.

Copyright © 2014 Zdrowo, pięknie i bezglutenowo , Blogger