To&Owo Bezglutenowo - bezglutenowa restauracja w Piotrkowie Trybunalskim

Osoby będące na diecie bezglutenowej doskonale zdają sobie sprawę, jak ciężko jest znaleźć restauracje, itp. miejsca w których: jest uwzględnione menu bezglutenowe..., obsługa wie na czym polega dieta bezglutenowa i potrafi zaproponować jakąś alternatywę... Nie jestem w stanie zliczyć w ilu już miejscach spotkałam się z brakiem wiedzy na temat diety bezglutenowej... Zawsze gdy w mieście, którego pobliżu mieszkam (Łodzi) otwiera się jakiś nowy lokal, sprawdzam czy znajdę w nim coś dla siebie. 

Te osoby, które mieszkają w Łodzi wiedzą, że aktualnie co jakiś czas otwiera się tutaj nowa restauracja wegetariańska czy cukiernia z fit ciachami. Niestety w żadnym z tych lokali nie spotkałam się, ze zrozumieniem diety bezglutenowej, a wręcz z jej mylnym postrzeganiem. Istnieje również zależność, że im bardziej droższa i prestiżowa jest restauracja tym większa szansa na spotkanie się z bezglutenowym menu. Gdyż w takich miejscach poziom wiedzy kucharzy jest znacznie wyższy, a także dba się o klientów z alergiami pokarmowymi. 

Na szczęście dzięki stowarzyszeniu dla osób na diecie bezglutenowej i akcji Menu Bez Glutenu coraz więcej lokali dołącza do programu, w którym kucharze i nie tylko są szkoleni odnośnie diety bezglutenowej. W ten sposób zdobywają certyfikat świadczący o tym, że osoba będąca na diecie bezglutenowej znajdzie w lokalu w 100% bezglutenowy posiłek, bez śladowych ilości glutenu. O ile takich lokali w większych miastach jest całkiem sporo, w mniejszych niekoniecznie. Do niedawna w Łodzi w Menu Bez Glutenu, była świetna grecka restauracja Kamari, o której pisałam Wam tutaj -> Bezglutenowe kawiarnie i restauracje w Łodzi. Niestety została zamknięta, nad czym bardzo ubolewam i do tej pory nie pojawiło się dla mnie nic godnego zainteresowania, a przede wszystkim z wiedzą na temat diety bezglutenowej.

Zaczęłam więc poszukiwać czegoś w pobliżu i tym sposobem trafiłam na świetny lokal w Piotrowie Trybunalskim o nazwie To&Owo Bezglutenowo. Jest to restauracja w której menu znajdziemy dania wegańskie i wegetariańskie i w 100% bezglutenowe. Lokal prezentuje się bardzo niepozornie, nie jest to miejsce z ekskluzywnym wnętrzem w prestiżowym budynku, wręcz przeciwnie. Raczej przypomina przydrożny bar, którego wnętrza są dość minimalistyczne, z kreatywnym wykorzystaniem palet czy obrazów. Mimo to wnętrze tego lokalu tworzy swój całkiem przyjemny klimat, który dopełnia bardzo miła i kompetentna obsługa.

Menu lokalu jest bardzo bogate, dania są przeróżne, pięknie podane, świeże i co najważniejsze naprawdę dobre :) Osoby będące na diecie bezglutenowej mogą tam zjeść przysmaki, które na co dzień ciężko jest otrzymać w wersji gluten free w postaci nieprzetworzonej. M.in. pizzerinki, różnego rodzaju ciasta, desery, gofry, pizze, czy robiące wrażenie burgery, oraz bezglutenowe piwo. W To&Owo Bezglutenowo osoby na diecie bezglutenowej mogą zjeść również pyszne naturalne lody podawane w bezglutenowych wafelkach. Każdego dnia są przygotowywane zestawy obiadowe tzw. "zestawy dnia" + to co jest w stałej ofercie menu. Kolejnym moim pozytywnym zaskoczeniem okazały się ceny, gdyż według mnie są przystępne i jak najbardziej adekwatne do zaprezentowanego menu.









Podsumowując lokal jak najbardziej przypadł mi do gustu. Dania są pyszne, a obsługa przemiła. Łódź powinna zazdrościć Piotrkowi Trybunalskiemu tak fajnego miejsca! :-) Mimo tego, że do Piotrkowa mam jakieś 40 km na pewno będę tam częstym gościem. Do tej pory testowałam, desery - gofry, pizze, spaghetti, burgery które możecie zobaczyć na zdjęciach.

Zachęcam Was również do obserwacji bloga na Instagramie, gdyż wstawiam tam na bieżąco zdjęcia, dzięki czemu możecie zobaczyć wiele relacji prawie na żywo.


Koniecznie dajcie znać, czy znaliście wcześniej ten lokal i co o nim myślicie? :)

Jeśli spodobał Ci się mój wpis, zachęcam do obserwacji bloga:
Instagram: @zdrowopieknieibezglutenowo

dzięki temu będziesz otrzymywał/a powiadomienia o najnowszych wpisach i nie tylko.

27 komentarzy:

  1. Bardzo ładnie napisane. Przyjemnie się czyta. Nie jestem na diecie bezglutenowej ale chętnie zjadlabym tą pizze 😜 Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za miły komentarz :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta pizza wygląda całkiem nieźle :) Ja do tej pory zraziłam się tylko "zdrowymi" i "bezglutenowymi" potrawami, bo smakowały bardzo kiepsko, ale na szczęście gluten mi nie szkodzi. Próbowałam zazwyczaj z ciekawości i chęci zjedzenia czegoś dobrego i zdrowego ;) Poki co, nie wyszło, ale może mi się uda spróbować czegoś lepszego jak tutaj ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musiałaś "kiepsko" trafić, bo dania bezglutenowe smakują tak samo dobrze, jak te z "glutenem". Pszenica, żyto i jęczmień nie wpływają na smak potraw, jedynie na ich konsystencję :)

      Usuń
    2. W takim razie nie pozostaje mi nic innego, jak sprawdzić to miejsce, które polecasz :)

      Usuń
  4. A ja się zastanawiam, dlaczego bezglutenowe przeważnie jest wegańskie lub wegetariańskie? Czemu danie nie może być bezglutenowe, ale mięsne? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej może być :) Nie ma żadnych przeciwwskazań, aby w diecie bezglutenowej jeść mięso :) Po prostu akurat trafiałaś na takie produkty :)

      Usuń
    2. Mam wybitne szczęście, by trafiać do miejsc, które łączą te dwa pojęcia - naprawdę zaczynałam już wierzyć, że one są nierozłączne! :D

      Usuń
    3. Haha to życzę Ci abyś w końcu trafiła na bezglutenowe menu z "mięsem" :)

      Usuń
  5. Reakcja na potrzeby klientów, i to się chwali, a jeśli tylko jakość zaspakaja potrzeby, to jak najbardziej tak. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno zajrzę, jak będę w okolicy. Zapowiada się smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki, za podzielenie się uwagami. Ja często korzystam z takich recenzji.

    OdpowiedzUsuń
  8. Byłam ostatnio w tej restauracji z moim chłopakiem Polecamy gorąco super lokal i obsługa od kucharza do kelnerki wiedzą o co chodzi w diecie ������

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej się zgadzam :) Wyniosłam taką samą opinię :)

      Usuń
  9. fajnie, że sa takie miejsca, wiele osób coraz częściej choruje i nie może jeść bezglutenu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo osób po prostu szuka również zdrowszych rozwiązań, niekoniecznie z powodu chorób :)

      Usuń
  10. Nie mam potrzeby jedzenia bez glutenu, ale bardzo lubie smakowac nowe potrawy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej warto otwierać się na nowe - choć potrawy bez glutenowe w większości przypadków smakują jak te z glutenem :)

      Usuń
  11. No i zrobiłam się głodna! Takiego gofra chcę!

    OdpowiedzUsuń
  12. super, że coraz więcej otwiera się takich fajnyhc miejsc ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. W pełni rozumiem problem. Jakiś czas temu byłam na diecie bez cukru i bez mleka i... okazało się, że oferta wielu lokali pod tym względem była dość uboga. Na szczęście już teraz jest dużo lepiej. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Byłam tam 3 dni temu. Nie polecę. Chciałam zjeść coś konkretnego a jedyne co było jadalne to gofry, lody i wypieki. Reszta to coś strasznego i niejadalnego. Brak słów. Dopiero na miejscu dowiedziałam się że pizza jest od 15.00. Polecę za to Mr Potatoe z Kielc. Pysznie, zdrowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda pizza jest od 15, a ciepłe posiłki od 12. Szczerze pisząc jestem zaskoczona Twoim komentarzem. Osobiście bywam w tym lokalu dość często (co można zobaczyć na Instagramie tego bloga) i do tej pory jestem bardzo zadowolona. Natomiast bardzo dziękuję za polecenie, jak będę kiedyś w Kielcach na pewno się tam wybiorę. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń

Dziękuję za komentarz. Jednocześnie przypominam, iż wypowiadając się na blogu zgodnie z RODO zgadzasz się na przetwarzanie własnych danych osobowych. Więcej na ten temat przeczytasz w zakładce: Polityka Prywatności.

Copyright © 2014 Zdrowo, pięknie i bezglutenowo , Blogger