Czy warto studiować Zarządzanie Zasobami Ludzkimi?

Ostatnio odpowiedziałam Wam na pytanie czym tak naprawdę jest HR. Jeśli jeszcze nie czytaliście tego wpisu serdecznie zapraszam tutaj. Dziś zaś wypowiem się na temat tego, czy warto studiować Zarządzanie Zasobami Ludzkimi.
Przyznam, że moja droga do studiowania tego kierunku, była dość urozmaicona. Zanim rozpoczęłam Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, studiowałam 2 lata Matematykę o specjalności "Logistyka z zastosowaniem matematyki i informatyki". Jednak studia te nie spełniły moich oczekiwań. Postanowiłam więc, zmienić kierunek studiów na Zarządzanie.
Podczas studiowania na tym kierunku, miałam zajęcia dotyczące Zarządzania Zasobami Ludzkimi, które bardzo mnie zaciekawiły. Zaczęłam więc uczęszczać na róże szkolenia, dodatkowe wykłady czy przedmioty zgodnie z tematyką HR. Temat zainteresował mnie do tego stopnia, że swoją pracę licencjacką napisałam poruszając zagadnienia Zarządzania Zasobami Ludzkimi, a dokładniej rozwoju zawodowego pracowników.
Po obronie licencjatu byłam już pewna, że dalszą swoją edukację, chcę kontynuować na kierunku Zarządzanie o specjalności Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Aktualnie jestem na I roku stacjonarnych studiów magisterskich i został mi już praktycznie tylko rok studiowania.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi dla mnie osobiście to taka "odmiana medycyny". W medycynie m.in. leczymy ludzi, walczymy o ich zdrowie czy życie. Dzięki HR poprzez odpowiednie zarządzanie pracownikami, leczymy przedsiębiorstwa, zapewniamy im sprawne i efektywne funkcjonowanie oraz byt.
Kierunek ten jest bardzo rozwijający przede wszystkim dzięki swojej interdyscyplinarności, ponieważ dotyczy wielu nauk. Podczas studiowania  na I roku studiów magisterskich mamy do czynienia z przedmiotami takimi jak: prawo cywilne i handlowe, prawo pracy, marketing, finanse i rachunkowość, zachowania organizacyjne, zarządzanie strategiczne, zarządzanie zasobami ludzkimi, język w nauce i biznesie, międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi, strategie i programy zarządzania zasobami ludzkimi czy metodyka pracy naukowej. Trzeba jedynie wziąć pod uwagę, że przedmioty te są zależne od uczelni i programu studiów.
Czy warto studiować Zarządzanie Zasobami Ludzkimi? Moim zdaniem jak najbardziej. Uważam, że jest to kierunek dający bardzo wiele możliwości, elastyczny, nie zamykający w jednym kręgu, a co najważniejsze sprawiający satysfakcję. Co raz więcej firm docenia i odczuwa potrzebę posiadania takiego specjalisty w swojej firmie. Wiedza zdobyta podczas studiów jest w dużej mierze społeczno - ekonomiczna, co przygotowuję absolwentów do pracy w wielu dziedzinach biznesu, a także do prowadzenia własnej działalności.
Wszystko tak naprawdę zależy od chęci, determinacji i planów studenta. Należy pamiętać o tym, że na danym kierunku możemy jedynie pozyskać wiedzę, a to co z nią zrobimy zależy tylko i wyłącznie od nas.
Jestem bardzo ciekawa czy ktoś z Was studiuję Zarządzanie Zasobami Ludzkimi? Czy według Was warto studiować ten kierunek?

Jeśli spodobał Ci się mój wpis, zachęcam do obserwacji bloga:
Instagram: @zdrowopieknieibezglutenowo

dzięki temu będziesz otrzymywał/a powiadomienia o najnowszych wpisach i nie tylko.

22 komentarze:

  1. Podziwiam ludzi, którzy potrafią zawrócić z drogi. Tak jak TY, gdy odkryłaś, co naprawdę chcesz studiować. Gratuluję i życzę powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam z tego podyplomówkę. Świetny kierunek, bardzo przydatny nie tylko w życiu zawodowym.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uważam, że jak najbardziej warto studiować ten kierunek, jeśli tylko uczelnia jest fajna i dobrze przygotowuje zacięcia to oczywiście ;]
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. To bardzo fajny kierunek, nie ogranicza w przyszłej karierze zawodowej. Pomaga się rozwijać dalej. Życzę sukcesów :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja wciąż się waham, czy nie zrobić z tego kierunku dodatkowego fakultetu, ale jeszcze się jakoś nie zdecydowałam na ten krok ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozwijać się na pewno warto, życzę powodzenia w podjęciu decyzji :)

      Usuń
  6. Zawsze warto studiować to, co nas interesuje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja juz dawno po studiach i o trochę innym kierunku ale ciekawy wpis. Dobrze się czytało :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mysle, ze generalnie warto studiowac i inwestowac w siebie. Kierunek to sprawa drugorzedna. Najwazniejsze jest obeznanie, poszerzanie horyzontow i poznawanie nowych ludzi.

    OdpowiedzUsuń
  9. Studiowałam 5 lat resocjalizacje i kryminologię. Oprócz wiedzy psychologicznej nic mi te studia nie dały. Tak z czystej ciekawości poszłam na magisterkę z ekonomii menadżerskiej. O dziwo kierunek mnie bardzo zaciekawił, było dużo zajęć właśnie z ZZL, ta wiedza bardzo mi pomaga w pracy gdzie muszę właśnie kierować ludźmi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanym plusem ZZL jest właśnie ta elastyczność i powiązanie z wieloma dziedzinami życia prywatnego jak i zawodowego :)

      Usuń
  10. Wspaniale że znalazłaś swoją drogę w życiu. Twój wpis będzie bardzo użyteczny dla każdego, który zastanawia się nad wyborem tego kierunku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki był mój cel, myślę że obecnym maturzystom bardzo się przyda :)

      Usuń
  11. Z pewnością warto studiować, ale prawdziwą "przydatność" studiów można ocenić dopiero kilka lat po ich ukończeniu. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację :) Choć moim zdaniem dużo też zależy od osoby, jak swoją wiedzę wykorzysta :) Bo jeśli się biernie czeka to żaden kierunek nie pomoże :)

      Usuń

Copyright © 2014 Zdrowo, pięknie i bezglutenowo , Blogger